Roya to nowoczesna muzułmanka z bengalskiej klasy średniej. Jest aktorką teatralną, co nie do końca podoba się jej bardziej tradycyjnej matce i mężowi, który coraz... Zobacz pełny opis
Roya to nowoczesna muzułmanka z bengalskiej klasy średniej. Jest aktorką teatralną, co nie do końca podoba się jej bardziej tradycyjnej matce i mężowi, który coraz mocniej naciska, by pomyślała o macierzyństwie. Tymczasem spektakl, w którym bohaterka gra główną rolę, zaproszony zostaje na europejskie tournée, dając jej możliwość nie tylkoRoya to nowoczesna muzułmanka z bengalskiej klasy średniej. Jest aktorką teatralną, co nie do końca podoba się jej bardziej tradycyjnej matce i mężowi, który coraz mocniej naciska, by pomyślała o macierzyństwie. Tymczasem spektakl, w którym bohaterka gra główną rolę, zaproszony zostaje na europejskie tournée, dając jej możliwość nie tylko rozwijania kariery, ale też szansę reprezentowania swojego kraju w repertuarze o znaczącym politycznym podtekście. Historia trzydziestolatki, która dojrzewa artystycznie, równocześnie "wyrastając" z roli młodej bohaterki spektaklu, to opowieść o twórczym rozwoju, dylematach związanych z oczekiwaniami wobec kobiet w konserwatywnym społeczeństwie, ale też obywatelskiej odpowiedzialności. Reżyserka wplata w fabułę fragmenty spektaklu - "Czerwonych oleandrów" Rabindranatha Tagore, sztuki z początku XX wieku, opowiadającej o zderzeniu wolnego ducha ze społecznymi barierami. W tle przewija się także historia innej kobiety, dawnej pomocy domowej Royi, która pracuje w niebezpiecznych warunkach w jednej z bangladeskich fabryk odzieżowych. Wielowątkowy, poruszający film to rzadka okazja spojrzenia na współczesną rzeczywistość regionu, ukazaną z kobiecej perspektywy, w szczery i bezkompromisowy sposób.